Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Alltså dessa köer!

Jag skulle på en signeringsfest i Bromma. Malin Roca Ahlgren gav ut sin Barcelonaroman Stadsfjäril på Litet Förlag. Mitt namn stod på gästlistan och jag var otroligt glad för det. Tack!

Rapporter kom att ett visst antal bloggare skulle träffas och äta middag i lugn och ro innan festen. Sådant bangar man inte så jag kastade mig i bilen och drog. Helt spontant. Sådan kan jag också vara. GPS sade att det skulle ta 45 min. Jag drog till med en timme för man vet ju hur det är att pendla mot Stockholm.

TRE TIMMAR senare var jag framme. TRE TIMMAR! De sista 600 meterna tog EN TIMME. Jag kunde se vart jag skulle, hade ångest för parkering, i EN TIMME. Helt fast i köer. Bilar var jag än tittade och vägarbeten överallt annars.

Varför bor man i Stockholm? Varför pendlar man med bil? Varför gör man det? Jag har träningsvärk i kopplingsbenet och käkarna spänner fortfarande.

Nu fick jag hoppa middagen och fira boken på lite chips i magen och ett glas vatten.

Vägen hem tog 45 minuter. Jag hörde att bloggarna fastnade på ett försenat tåg…

Men boken är fin, Malin är vacker och förläggaren fantastisk så det blev en riktigt trevlig kväll, mitt broilerlår till trots.

Releasefestar en riktig snygging! #litetforlag #stadsfjäril

Single Post Navigation

4 thoughts on “Alltså dessa köer!

  1. Visst är det underbart att träffa skrivande. 🙂
    Kul att vi hann byta några ord innan kvällen tog slut.

  2. Tänk positivt: du körde inte vilse i varje fall!

    • Ha! Det hade jag gjort men jag har en ny vän, GPSen. Med tanke på vägen hem (som var betydligt enklare och rakare eftersom det visade sig att E4an bara låg ett spottkast bort) så ville min nyvunna vän gärna visa upp en annan sida av Sthlm. Jag såg bland annat Bromma flygplats två gånger. Det hade man ju inte kunnat ana att det såg ut så där…

Kommentera

