Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jag har blivit utvald

Tydligen florerar det en frågeutmaning runt bland bloggarna. Kati utmanade mig. Här kommer mina svar.

1. Vem inspirerade dig/uppmanade dig att börja blogga?
Jag gick på en väldigt bra kurs ledd av Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo. Det handlade inte så mycket om att skriva som att lansera sitt manus. Hur att nå in till förlaget, så att säga. Väldigt bra kurs, rekommenderas varmt. I alla fall. Där sade de att om man inte är någon, typ Slatan eller arbetsförmedlingens chef, så är ett bra sätt att röra om i grytan att skapa sig en blogg. Ett sätt att öva sig på skrivandet varje dag, visa allvar inför förlagen att man jobbar med sitt manus, hitta likasinnade i cyberspace. Jag nappade på idén direkt, men hade svårt att komma igång. Som tur är har jag en väldigt driftig kompis som registrerade mig på wordpress och visat mig hur hemsidan fungerar. Inte för att jag fortfarande har koll på widget men jag vet ju att hon har koll på det…

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Till största del handlar det om mitt skrivande, min väg till boklådorna. Då, årsskiftet 2011/2012 hade jag inte fått mitt bokkontrakt. Bara fyra refuseringar och en massa tankar på hur jag skulle kunna göra det bättre. Det skrev jag mycket om. Min strategiplan. Nu är både boken och kontrakt två i hamn så nu handlar det mycket om signeringar, recensioner och tid för att skriva. Mina tre kidz skvimper in på ett hörn ibland också för de är ju en stor inspirationskälla till mycket av det jag gör och skriver.

3. Vad vet de flesta inte om dig?
Jag skulle vilja vara glammig schlagerdrottning…

4. Vilka tre ord beskriver din stil allra bäst?
Eh… Brokig, trist och rörig. I en enda salig blandning och lite olika på olika dagar.

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
På dagarna arbetar jag ju på heltid så på kvällarna hänger jag mest med kidzen. Bloggandet delar jag tid med skrivandet. Det blir knappt och ibland funderar jag på att lägga ned bloggandet för att istället rikta uppmärksamheten helt på nytt projekt. Men då slår det mig att jag får rätt mycket energi och inspiration av andras bloggar och får lust att svara på ett inlägg och så är vi där i bloggandet igen. Nu kommer jag snart gå över till nytt domännamn så det verkar inte som jag lägger ned bloggandet just i en nära framtid.

Jag ska skicka vidare också… Då skickar jag till Boktjuven, Bläddra Bläddra och Okej Skriv. Kom igen!

Single Post Navigation

5 thoughts on “Jag har blivit utvald

  1. Ses på restaurangen i em. 😀 Ska bli så kul!

Kommentera

