Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Tror ni på tecken?

Idag är det vår bröllopsdag. Enligt årskalan firar vi visst gummi. Gummi… Det är många år det.

Mr Underbar är en hel del bättre på att komma ihåg jubileum än jag. Därför uppvaktades jag med frukost på sängen. Där fanns kaffe, tidningen och två rostade smörgåsar med ost och gurka. Där fanns också vatten, inget glömmer han, min Mr Underbar.

Romantiskt som han är hade han även plockat en rosenknopp och lagt i en vit liten skål. Väldigt fint. Väldigt sött. Väldigt mycket Mr Underbar. Han gratulerar mig och lämnar mig till tidningens öde.

Det var rofyllt. Barnen sov och tidningen var helt min. Tills jag upptäcker att jag inte längre är ensam.

”Mr Underbar”, fick jag ropa ut genom den halvstängda dörren. ”Finns det en anledning till att det kryper tvestjärtar runt i rosenskålen? Försöker du säga mig något?”

Jag har gått hela dagen nu och funderat på vad tvestjärten är symbolen, själva tecknet, för. Har ni några förslag?

Single Post Navigation

8 thoughts on “Tror ni på tecken?

  1. Gripande kärlek, såklart! 🙂

  2. Att allt i livet inte är en dans på rosor, men att det är värt att hålla ihop ändå, för rosorna kommer alltid finnas där… ? (Hm, hade kunnat utveckla det där till en smärre novell, men tror jag avstår.) Grattis på bröllopsdagen! Vi firade vår i förra veckan.

    • Sant! Och så ormen i paradiset och allt det där…
      Tack och grattis till er med. Det är skoj att hänga ihop som par genom vått och torrt men det kräver sin arbetsinsats. Som frukost på sängen…

  3. Ett litet ”nyp” förstås! ❤ 😉

  4. Grattis på bröllopsdagen…igår! Och lycka till med att skapa den nya bloggen, tror det blir jättebra. I nuläget så har ju bloggen förändrats väldigt mycket från när du startade den och blivit en ganska renodlad skrivarblogg. Gillade din inspiration om tidskapare etc, men det kanske kan stanna kvar på ett hörn även i den nya bloggen?
    Och by the way, är det inte dags att ses snart??? 🙂

Kommentera

