Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Läsarkommentarer IRL

Häromdagen krängde jag en av våra dubbelsängar. Den tog plats och nu skulle annat in. Höststädning har jag hört att det kallas.

Bild per telefon, direkt upp på internet, dividera pris med mig själv och sedan sänd iväg.

Det tog cirkus fem minuter så kom svaret: ”Är de kvar? Jag tar dem!”

Nu är sängarna borta. Uppburna ur källaren. Endast minnet av den sträng som brast dröjer sig kvar.

När vi lastat allt upp på lastbilsflaket kommer ett försiktigt: ”Jag har läst din bok.”

Stor och bullrig som jag är bräker jag ur mig: ”Hej och hå! Det var ju roligt. Vad tyckte du?” (fast jag nog egentligen inte ville veta) (fast jag nog egentligen väldigt gärna ville det…).

Mannen bryter in: ”Ja, nu läser ju hon aldrig ut böcker. Lämnar dem halvlästa över hela huset för att hon ledsnar. Det finns bättre saker att göra än att läsa.”

Aj då, bra start…

”Jag gillar. Jag gillar jättemycket. Läste ut boken på två dagar och nu kan jag inte släppa dem. Vad hände sedan?” Och som om det inte räckte: ”När kommer nästa bok?”

Hade jag varit en mer kärvänlig människa och inte så burdus och bufflig som jag brukligt annars är hade jag kramat henne. Denna väna lilla människa som inte läser böcker och som precis köpt sängar hos oss. Istället bräkte jag på. Det var ju kul, jag gillar också Chris, hö hö. Nästa bok kommer i maj, du kommer väl på signeringen.

Men nu ler jag. En person jag inte träffat på förut har läst min bok. Läst och gillar det hon får till spis.

Shit, it made my day!

Single Post Navigation

5 thoughts on “Läsarkommentarer IRL

  1. … och jag kan garantera att hon sover extra skönt i din säng eftersom den har ägts av en författare som hon läste ut och gillade! 😀 Härligt inlägg!

  2. Vilken härlig mitt-i-livet händelse. Jag förstår att du blev glad och jag tror att hon kommer att sova med andakt i författarens säng. 🙂 Jag har också läst och tyckt och det har jag gjort på på min blogg. Tack för en härlig läsupplevelse!

Kommentera

