Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ja, jag vet. Jag är lite av en nörd

Jag satt på jobbet häromdagen. Lyssnade som vanligt på radio. Där annonserade de att de skulle intervjua Lasse Berghagen eftersom svenska folket röstat fram honom som nästa allsångsledare nu när Måns slutat. Jag tänkte att det måste jag bara höra. Lasse B, liksom. Gamla goda tider. Allsång i soffan tillsammans med kusinen och morfar. Svista skär och Bröderna Grus. Klart jag måste höra vad han hade att säga om framröstningen.

Fast jag måste iväg och hämta barn och kastade mig ut i bilen istället. Tänkte att det var ju trist och det hade varit roligt. Dock inte trist och roligt nog för att söka upp klippet i arkivet, men ni vet. Så där, nu gick jag miste om något igen-aktigt.

Sedan glömde jag allt om det. Så nördig är jag heller inte…

Dagen efter satte jag mig i bilen för att hämta barn. Jag har en tendens att göra det varje dag, ungefär samma tid. Har jag märkt.

Tro ni inte att Lasse Berghagens klocka (KLOCKA) hade stannat just innan intervjun och således missat helt samtalet från radion. Istället pratade han i mobilen med en journalist om något gig han skulle göra på Gotland. Allt det gick visst ut i direktsändning men någon kontakt med Lasse B fick de inte.

Så nu fick jag höra Lasse B. I lugn och ro i bilen. För att hans klocka hade stannat. Är inte det roligt och en tillfällighet?

Nej, han vill inte anta sig erbjudandet att bli allsångsledare igen.

Single Post Navigation

Kommentera

