Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Sommarträningen drar igång

Kanske lite sent tänker ni och ni tänker helt rätt. Rent kalendermässigt alltså. Egentligen borde formen inför Beach 2013 dragit igång innan just beachen och inte efter att man har hängt där varje dag.

Det har bara inte min rygg velat. Den vill nu och det ska vi vara glada över.

En sommar i stillastående position och för mycket god mat sätter sina spår. Även på konditionen. För att maskera eventuella jordbävningar och för korta löpsträckor innan andnöden sätter in tog jag med mig två kidz. Tyckte det var ett bra sätt att springa av lite energi på dem. Tänkte att när de stannar måste ju jag stanna. Inte för att jag håller på att kvävas utan för att jag ju inte kan springa ifrån mina barn.

Yeaah right. Vad inbillade jag mig? Jag har ju tre Duracellkaniner där hemma. Som om de behövde stanna någon gång. Förutom för att kissa (det är tydligen bäst i skogen, på ett trä, nära spåret), leta efter svamp (nej, fanns inte) eller hoppa på stenar (det är visst halt på mossan). Då kunde jag andas lite blåsbälgigt.

Trevligt var det dock och fler gånger lär det bli. Nu ska jag bara förbereda för ett träningsprogram inför hösten. En tabata, någon som vet något om det? Tips och trix? Jag har inskaffat sådana dära gummiband och en yogamatta.

löpning

Single Post Navigation

2 thoughts on “Sommarträningen drar igång

  1. Tabata-intervaller eller? Det är grymt tungt men riktigt effektivt! Lycka till!

Kommentera

