Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Augusti? Redan?

Igår lade jag upp ett inlägg på Debutantbloggen och insåg till min fasa att det redan är augusti. Augusti? Kräftmånaden. Getingtiden. Dags att skola in på dagis igen. Och äldsta killen som ska traska iväg till både skola och fritids för första gången.

Ja. Det är kanske inte bara mardrömmar med att det är just augusti men jag blir lite chockad av att tiden går så fort. Vad gick juli för den delen? Någon som såg det? Själv har jag ingen aning utan har förlorat bort den i vimlet av annat. Juni minns jag svagt.

Igår var just också första gången jag var tvungen att jaga ut en geting inomhus samt sjasa bort en annan (tror jag) från ett av barnen. Första augusti. Det ante mig. Tidsinställda som jag aldrig kommer bli.

Jag har inget emot mörker och snö, har inget emot att vagga mig och barnen in i rutiner igen. Kanske inte är helt överdrivet förtjust i att skotta uppfarten (vilket kommer bli mitt jobb om inte Mr Underbars rygg bättrar på sig snart), men i det stora hela har jag verkligen inte emot att tiden går. Oftast finns det massa roliga saker framför en bara man vågar öppna upp kalendern.

Barcelona med Mr Underbar, bokmässan med alla bokfantaster, en större rund födelsedag jag fortfarande inte har bestämt mig för hur den ska se ut, omslaget på ”Här och nu” samt pocket på Lova.

Men måste tiden rulla så snabbt?

Äh, jag väcker Lilleman och drar och badar. Jag har hört att det ska bli galet varmt i helgen så det gäller att ligga i framkant.

Laters!

Single Post Navigation

Kommentera

