Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Punkten är satt på Manus 2

Idag skedde det som jag inte trodde skulle ske denna sommar. Jag hann hela långa vägen fram till slutet på manus 2, ”Här och nu”.

Det är slut prutt finale som man säger i Danmark. Korten är lagda och de ligger där de ligger. Historien är klar och sidorna satta.

Det blev 298 stycken. Säkert massor av tecken men de räknar jag aldrig. Ej heller orden. Rätt många kapitel och i tre delar.

Jag skrattade, jag grät och jag plågades när jag mötte min Ingrid och min Nate igen. Det blir bra. Jag tror det håller.

Punkten är satt. Manuset är avslutat. Det är en mäktig känsla. Komma i mål och inse att det kan också bli en bok det här. Inte riktigt lika lättsam som Lova, men fortfarande åt det romantiska hållet. Fortfarande underhållning. En bladvändare, tänkte jag när jag skrev den. Så ska det vara.

Maj 2014, då kommer Ingrid och Nate ut bland bokhandlarna. Du hänger väl med?

Single Post Navigation

4 thoughts on “Punkten är satt på Manus 2

  1. Britt on said:

    Äntligen.. Som jag väntat.. Du är otrolig Eva.. Väntar med spänning.. Och jag VET att den är bra.. Det är ju du som skrivit den.. Grattis att den är färdig.. Kram😊

  2. Vad roligt! Måste kännas skönt och kul och underbart!

Kommentera

