Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Skrivarstuga under sommaren

Vi har kämpat lite med att kidzen ska gå och lägga sig sent på kvällarna. Allt för att morgonen ska bli lite förskjutet, säg till klockan 6.30 istället för 5.00.

Jag måste säga, utan att våga göra det högt, att vi har lyckats väldigt bra. Till och med Lilleman sover just nu och då är klockan 6.13. Det är himmelriket.

Eftersom både jag och min man, Mr Underbar, dubbeljobbar har vi slagits lite om arbetstid här under sommaren. En timme eller två varje dag då man får dra sig undan och pilla lite med datorn.

Det har varit svårt att hitta de tiderna. Vi reser runt i Norden rätt mycket, besöker släkt och vänner och packar bil. Främst så underhåller vi barnen. Just nu står det bad på schemat. Hela tiden och väldigt intensivt. Härligt (så länge solen är med oss).

Lösningen blev att själv stiga upp tidigt och få hamra lös på manus 2. Runt halv sex har jag kommit upp och öppnat dokumentet. I går var jag inte ensam. Då hade Mr Underbar stigit upp fyra…

Så om ni undrar hur det går för Nate och Ingrid. Tack, det går bra. Just nu mår Ingrid inte så bra kanske men vi ska lösa det under dagens, och kanske morgondagens, skrivarstuga.

Maj var det visst utgivning på den boken. Nu kör vi!

Single Post Navigation

8 thoughts on “Skrivarstuga under sommaren

  1. Det var fasligt morgonpigga barn. Vilken tid somnar de på kvällen om de vaknar så tidigt? Vi har mörkläggningsgardiner i halva huset för att barnen överhuvudtaget ska sova nån gång under dygnet, men det är tufft på sommaren. 3-åringen och 5-åringen kör fullt ös från kl 7-22 och vägrar sova/vila på dagen trots att de behöver. 1-åringen sover en stund på dagen.
    Vi höll på sent igår för att få något gjort. Min sambo målade väggar till kl 1, jag satt med manus till 3 på natten. Men sen ska ju en av oss upp tidigt och ta morgonpasset, så det får inte bli alltför sent.

    • Vi växlararbetar också här. Både med jobb samt sådant där man gärna vill hinna med på semestern, typ husprojekt. Semester vet jag inte…
      De går och lägger sig runt 21.30. Rätt lättvaggade bara det blir tyst och mörkt, men också full fart klockan 5.30. Fast idag klämde Lilleman till med 7.00 så det finns kanske hopp!

      • Jag fattar bara inte hur de orkar! Det är ju inte som att de sitter still under den vakna tiden heller. Men på hösten när det är mörkare brukar mina kunna somna tidigare på kvällen, dock är ju man själv också tröttare och behöver lägga sig i tid. PS. Jag har hört talas om bekantas barn som kan ta sovmorgon till 9 på helgerna. På riktigt!

      • Jag har också hört om de där barnen… Ärligt talat, finns de verkligen på riktigt? 🙂

  2. Alltså, jag tvivlar på det. Att de finns på riktigt. 🙂
    Nån gång har det hänt att ett av mina barn har sovit lite längre, säg till kl 8. Men det kvittar liksom fullständigt för då har naturligtvis ett annat barn vaknat kl 6 …

    • Eller hur? Så har jag det också hemma. Storkillen (6 år) kan faktiskt drämma till och sova ända till sju, ibland halv åtta, men då är han bra grinig (hungrig) när han vaknar så det är liksom inte någon vits.

  3. Då kanske du haft nytta av kaffemuggen i den tidiga morgontimmen? Kul med det nya manuset! Men när sover du…? 🙂

Kommentera

