Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

När fantasi och verklighet krockar

För ett tag sedan var jag i USA för att bistå vårt dotterbolag under en konferens. Det var hektiskt, mycket att göra, långa dagar, men trevligt att träffa kollegorna ”over there”.

Som av en händelse vet de där amerikanarna att jag skrivit en bok. Det finns en viss tendens hos mig att jag stoppar in det i vilka som helst sammanhang. Faktum var ju dessutom att en journalist ringde mig när jag var ”over there” och det var jag ju nöd och tvungen, lite så där andfått, berätta för kollegorna. Snälla som de är har de också frågat vad boken handlar om samt om jag har något mer på gång. Snäll som jag är svarade jag beredvilligt (och kanske lite väl utfyllt och utbroderat, men de frågade ju..).

En i gruppen heter Nathan. Han är mörkhårig, längre än jag, charmigt leende och trevligt.

Man kan säga att jag kallade honom för Nate….

Inte bara en gång, det kan mycket väl hända att det hände… typ… varje gång….

Artig som han är rättade han mig in i leden, sade att han ju faktiskt hette Nathan och inget annat. Jag lovade och svor att det hade jag absolut koll på. Nathan var det. Inget annat.

”Nate, can you please..”

Och så fick vi runt i valsen igen. Till slut sade han att det var okej. Han kunde vara en del av min fantasi så länge jag inte trodde jag var Ingrid.

Det tror jag ju inte. Heller. Vem skulle tro något sådant?

Eller…

Single Post Navigation

2 thoughts on “När fantasi och verklighet krockar

  1. Ha, ha!
    Inte lätt alltså.
    Men det är ju en rätt fin komplimang också…

Kommentera

