Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Inte ens tuppen är vaken

De sista två nätterna har jag vaknat löjligt tidigt. Pigg som en mört och aktiv som en fyraåring pojke som suttit i bil hela dagen.

Ja, jag är jetlagged. En resa till Chicago i en vecka har det med att ställa om systemen. Klockan tre på natten är det helt enkelt bara fullt ös i energinivåerna. Även om kroppen endast har sovit en 4-5 timmar och så verkligen behöver ett par mera.

Igår natt steg jag upp klockan två. Drog igång en tvättmaskin (som sedan blev till två), diskade undan middagen, tog tag lite i den där tråkiga uppackningen och sedan satte jag mig framför datorn. Fick slängt en massa mail, skrivit ned sommaren signeringsturné (vi ses väl i sommarsverige?) och satt in lite papper i pärmar.

När det var slut på själva admin var det bara att öppna upp Här och nu, manus två som kommer till våren. Huset var lugnt, kaffet var varmt och jag var fortfarande pigg.

Blev ett helt nyskrivet kapitel. Mer eller mindre bara dialog och cirka två sidor långt. Ändrar lite i historien så det ska jag minnas medan jag redigerar vidare men det var det värt. Vid ledsnade jag på att hänga hemma och drog på jobbet istället.

I natt har jag varit uppe sedan tre. Inte lika pigg som igår men illa nog för att inte ligga kvar i sängen. Har redigerat lite i text, men idag går det inte lika lätt. Men hej, vem har sagt att det BÅDE ska vara lätt och roligt varje gång man skriver.

Det här med jetlag har alltså sina fördelar. Jag kanske alltid ska ställa klockan på tre så den här redigeringsfasen blir avklarad någon gång. En kaffe, tyst hus och 287 sidor manus, det är mumma det!

Ha en skön fredag och en underbar helg!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Inte ens tuppen är vaken

  1. I längden kan det bli lite jobbigt att kliva upp klockan tre och skriva. Hur tyst och skönt det än är. Men det gäller att utnyttja det så länge det varar.

Kommentera

