Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jag trodde jag skulle knarka

…men jag gör inte det. Mest förvånad över det är nog jag.

Listknarka alltså. Så där som bland annat de goda Annika, Åsa och Pernilla gör mest hela tiden. Så där som Manne pratade om debutantsjukan om.

Jag trodde jag skulle vara en av dem. Googla på mitt namn, kreera listor på adlibris och konstant hänga på försäljningssidorna för att se om jag går upp eller ned ett steg eller tio.

Istället blev det precis tvärt om. Sedan Lova steg ut ur datorn och hamnade i boklådorna har jag helt släppt henne. Visst, det är fortfarande en del press (jag tror jag kommer i tidningen här snart till exempel) och det är vansinnigt roligt att vara med om (vem vill inte obehindrat och uppmuntrat prata om sig själv och sitt skrivande?) men därutöver lever Lova på egna ben. Visst, så snart jag får en möjlighet att kränga in hennes namn i en vilkensomhelst-diskussion tar jag naturligtvis chansen. Naturligtvis. Det är det mammor ska göra. Men kolla listor, leta recensioner (hoppas på dem…) och googla mitt namn? Nej, det var visst inte så jag var.

Släppa fri, låta vingarna bre ut sig och hoppas på att Lova bär vägen fram. Det verkar vara mera jag. Det skrivna är skrivet och kan inte tas tillbaka eller göra något åt.

Undrans om jag är lika snabb på att klippa navelsträngen med mina tre kidz? Å andra sidan finns det inte så mycket listknarkande att göra då…

Single Post Navigation

Kommentera

