Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Det bara slog mig, mitt på fotbollsplanen

Är precis hemkommen från en underbar fotbollsträning med 27 stycken intensiva killar i årgång 2007. Solen lyste, bollarna var nya och fotbollsplanen kritad och klar. Ja, jag hamnade i målet. Nej, det var inte smart med min rygg, men herre min dag vad det är svårt att stå emot. Denna energipaket i killarna, denna jublande vinnarglädje och alla på bollen samtidigt. Jag ropade, skrek och hurrade. I en salig blandning. Livet är gött!

DÅ slog det mig. Just där och då. När tankarna endast innehöll nästa övning, blickarna på bollen och separerade en och annan kille från en tredje.

Om en vecka och en dag kommer min bok ut. På riktigt ut. I fysiskt hårt exemplar. Min bok. Min Lova. Min Chris. Den ska ut och pröva sina vingar. Förhoppningsvis underhålla. Kanske skapa ett litet leende och pirr.

Om en vecka och en dag…

Du läser väl den? 🙂

Single Post Navigation

10 thoughts on “Det bara slog mig, mitt på fotbollsplanen

  1. Yes, jag kommer att läsa den och mycket gärna dessutom!

  2. Rose Marie on said:

    Jag ser fram emot att lägga vantarna på den! Jag har en lång lista på böcker nu. Haha!

    • Underbart! Du får gärna ta av dig vantarna och börja läsa istället…

      • Rose Marie on said:

        Jag bor utomlands och har försökt att köpa böcker via svenska bokhandlar pâ nätet med de ville inte acceptera utländskt kreditkort och/eller inte skicka till utlandet. Sâ jag fâr vänta med mina inköp tills jag kommer till Sverige. Tyvärr. Men dâ har man desto mer godis med sig hem. 🙂

      • Uff, vad jobbigt. Minns att jag hade samma problem när jag bodde i Danmark. Hur underbart det var att stiga in i en bokhandel och bara roffa åt sig böcker. På svenska. Bara mina. Eller ja, den känslan har jag typ varje gång jag går in i en bokhandel… 🙂

  3. Jag ser verkligen fram emot att få läsa den. Kommer man kunna köpa den på releasen? 🙂

Kommentera

