Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Är bara briljanta människor vakna sent om kvällarna?

Jag har ju ett nytt liv. Ett nytt liv som innefattar mera social förmåga. Eller rättare sagt, häng framför teven och inte gå och lägga sig förrän klockan tio varje kväll.

Ska erkänna, jag har tummat lite på den regeln ett par kvällar. Ögonlocken är helt enkelt tyngre än tummen på zapp-knappen. De flesta kvällarna har jag dock suttit uppe. Kollat in ”Kärlek över Atlanten”, ”Biggest Looser” och ”Rapport” i väntan på att klockan ska dånga in sina tio slag.

Min stora favorit på teve just nu är ”The Newsroom”. Smart, snabbt, allmänbildande och engagerande. Helt i linje med vad jag gillar att ägna min tid till. Går och tänker på avsnittet dagen efter, funderar på hur de ska få till det nästa gång. Kan det bli bättre än så?

Förutom tiden… Klockan tio en vardagkväll! Nej, inte ens en vardagskväll. En MÅNDAGkväll. Visst, ”Hundra procent bonde” kan man ju fördriva lite tid med men sedan då? och hur ska jag orka dagen efter? Efter det rappa tempot tar det ett tag innan jag lugnar ned mig och kommer ned i REM-sömn.

Varför kan inte bra, kvalitetsteve faktiskt ligga en fredag klockan åtta? Eller lördag, för den delen. Jag är inte kinkig på det viset. Vill minnas att det var samma problem med tex ”The White House” som jag också gärna ville se men det stöp på tiden. ”The Office” samma sak. Varför är det mest ”American Funniest Home videos” och ”Djursjukhuset” under sådana sändningstider då folk inte helt har slaggar ned sig i soffan utan är fortfarande lite skärpa.

Eller är det så att briljanta serier endast får sändas på sent klockslag för det är då de briljanta människorna är uppe och tittar? Sådana slöfockar som jag göre sig icke besvär.

Jag vet inte… Jag vet bara att det är en kamp att hålla sig vaken (nej, det blir inget svtplay. Det måste ses live) och sedan fullt skägg att hänga med i dialogen (ja, den går snabbt, är intelligent och jag önskar jag hade skrivit den själv) för att sedan krypa i kojs lagom till midnatt.

Finns det någon petition jag kan skriva på så det kan bli någon ändring på problemet?

Single Post Navigation

Kommentera

