Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Designa en författarsignatur?

Ja ni… Vad ska jag säga…? Jag fick frågan häromdagen om jag hade ordnat till min helt egna författarsignatur.

Jag stod nog rätt mycket som en fågelholk i ansiktet. Vad är det för fel på min underskrift? Totalt oläslig och rätt trist. Det måste ju fungera.

Nehäpp, hävdade uttalaren. Det vore ju dumt att signera med min vanliga signatur då folk kan plagiera den för kontokortsunderskrift mm.

Se, det hade jag ju inte alls tänkt på. Nog mest för att det inte finns så mycket tillgångar att skydda. Men någonstans har hon ju rätt. Min egen författarsignatur. Som ju inte alls behöver vara hela namnet. Bara rätt och slätt Eva. Kanske med en krumelur. Hon spekulerade lite på (ja, vi klottrade rätt bra) ett får som avslut. Jag tänkte inte det. Jag tänkte kanske mera en sväng. Ett utkast med handen.

Vi kom dock överens om att jag skulle ta mig ett helt anteckningsblock, sätta mig bekvämt med ett glas vin och låta armen hitta sin egen sväng.

Vad har ni för signaturer? Har ni övat in schvunget?

Single Post Navigation

4 thoughts on “Designa en författarsignatur?

  1. Ojdå, bara att börja träna 😉

  2. Jaha! Det verkar ju rimligt att ha en annan signatur! Det är verkligen inget jag har tänkt på.

    Jag har tyvärr fått förhinder till ditt boksläpp men jag lovar att skaffa, läsa och blogga om boken när den kommit ut ändå! 🙂

    • Å vad trist att du inte kan komma. Skrivargänget liksom! Det får bli till andra boken… Eller till din fest!
      Blogga om boken? herre min dag, nu blev jag nervös…. Be kind and gentle för mannen med de gröna ögonen.

  3. Öva när du druckit ett glas vin?
    Ja, då kommer det inte bara vara får, utan hela bondgårdar runt ditt namn?

Kommentera

