Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Min absolut första tidningsintervju avklarad

Och det var trevligt. Naturligtvis var det det. Varför skulle det inte vara det? De ville göra ett bra jobb och jag ville bara prata om ”Lova”. Det kan inte bli en bättre kombination.

Naturligtvis fick jag erkänna att jag minsann aldrig varit i Australien. Att jag vill väldigt gärna, men inte helt tagit mig i (spindel)kragen och begett mig dit. Än. Synd, sade fotografen, de hade annars tänkt sig en bild med mig och en läderhatt, alt en boomerang.

Så synd, svarade jag och tänkte yes! Jag och hatt, liksom. Det är illa nog utan. En boomerang? Kom igen! Det blev kulturby, gärdesgård och röda timrade stugor istället. Friluftsliv när det är som bäst. Eftersom tidningen kommer ut i maj fick inte snön synas och jag fick inte ha halsduk och vantar. Just nu undrar jag mest om det kommer synas att jag höll på att frysa baken av mig där jag satt på huk i en snödriva och kikade över gärdesgården. Eller om de skakande tänderna förstör bilden när jag blidgar upp mot (vår) solen och ser ut över fälten så där lite lagom ”jag längtar mig ut på landet”-drömskt.

Jaja. Nu är jag den erfarenheten rikare, huset är välstädat och nu väntar jag bara in korr på text och bild. Ska bli intressant.

Vilken tidning? ATL Magasin. De ska också lotta ut fem ex av ”Lova” i numret så det blir spännande att se ifall det kommer några intressenter.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Min absolut första tidningsintervju avklarad

  1. Spännande med första intervjun! Och kul att det gick bra. Själv har jag hänvisat alla (två) journalister till biblioteket för träffar. Så slipper jag städa 🙂

  2. Smart! Biblioteket behöver man ju inte städa. OM det kommer en till journalist så är det raka vägen till neutral plats.

Kommentera

