Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Författarintervju på omslaget för ”Lova”

Högerfliktext:

Eva Ludvigsen (f. 1974) är född i Hudiksvall och uppvuxen i Uppsala. Efter många år i Köpenhamn är hon nu bosatt i Vänge tillsammans med man och tre barn. Lova är hennes debutroman och hon skriver nu på sin andra roman Ingrid.

Min far kom från Danmark och min mor är från Härjedalen så jag tänker mig att kompromissen för dem blev så småningom Uppsala. När jag var nitton tog jag mina väskor och flyttade till Köpenhamn för att läsa min universitetsutbildning. Jag återvände till Uppsala för att doktorera med diabetes som forskningsområde. Det var också där jag träffade min man, som jag sedan fick tre barn tillsammans med. Nu arbetar jag på marknadsavdelningen på ett bioteknologiskt företag i Uppsala.

Single Post Navigation

Kommentera

