Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Nu kan jag visst bara prata om ”Lova”

Jag pratar om boken som andra pratar om sina nyfödda skrynkliga bebisar. Visar bilder på omslag och berättar roliga händelser precis som föräldrar.

Den sista tiden har det gått helt över styr. Det finns nog inte en taxichaufför i Skåneland som inte hört om min ”Lova”. Det spelar ingen som helst roll vad vi pratar om (vädret, den kalla våren, arbete), jag lyckas alltid få till ett:

”Jaha, läser du mycket?” eller ”Och dina fritidsintressen är?”

Bam! Jag har dem på kroken. De får prata lite om sitt, en sekund eller två, sedan slår jag till:

”Jåråsåatte, men själv har jag ju en bok som kommer ut och haha kan du tänka dig en journalist kommer hem till mig i morgon”.

Fantastiskt ändå. Oftast är vi framme vid ändstation innan jag hinner få ur mig hela historien, men jag tänker att de kanske skänker mig en tanke när de står där och söker efter deckare. Inte för att medelålders taxikillar är min målgrupp, men jag tänker att de spekulerar lite runt omslaget ”var har jag nu hört det där namnet någonstans. Vad var det nu för dubbelt i titeln?” Bara för att skryta att ”jag har minsann kört en riktig författare i min bil” köper de boken med sig hem till sin goa fru eller syster.

Så tänker jag. Hur tänker ni?

Single Post Navigation

Kommentera

