Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Vad man inte gör för en journalist…

Vad jag har gjort i helgen?

1. putsat alla fönster, inne och ute

2. storstädat hela huset, inklusive mattor PLUS källaren

3. bäddat rent i alla sängar

4. möblerat om i barnens rum

5. köpt ny hallmatta

6. funderat på att köpa uteblommor men det började snöa

7. sorterat alla papper (det var nästan så jag deklarerade i farten, men jag sinnade mig)

8. dammsugit bakom tvättmaskin och torktumlare (akta er vad stora dammråttorna kan vara där!)

9. handlat nya kläder till barnen på loppis

10. krattat vår lerträdgård och hoppades på några grässtrån. Jag hoppades förgäves

Jag har dock inte:

Färgat håret, gått ned i vikt och tapetserat om. Ska jag satsa veckan på det?

 

Single Post Navigation

8 thoughts on “Vad man inte gör för en journalist…

  1. Ha ha! Låter underbart att dammsuga bakom tvättmaskinen för en journalist. För de brukar kontrollera sånt. Ljuvlig journalist-möte-lista!

  2. Jag vet! Det var ju också därför jag bäddade rent i alla sängar…. 🙂

  3. Ha ha, glöm inte att bjuda på nybakat också!

  4. Och sortera bokhyllan! Hemma-hos-författare-foton tas ju nästan alltid framför en bokhylla. 😉 Nejdå, det kommer säkert gå utmärkt alldeles precis som det är. Lycka till!

  5. nelevi on said:

    Och vad sa ryggen da? Nar du hade gjort allt det dar? 😉

    • Faktiskt, den börjar uppföra sig. Nog för att det drar och stramar lite emellanåt, men jee en sådan skillnad. Så där så att det drar lite i löparskorna.. Tack för att du frågade!

Kommentera

