Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jag har bokat mig en väg till bokmässan

Förra året gick jag väldigt mycket upp i att jag skulle till bokmässan. Jag såg mig själv gå runt i ett hav av böcker, hitta likasinnade och bara njuta av tillvaron i denna katedral av skrivande.

Av olika anledningar blev det inte så. Även fast jag ställde upp på tävlingar, fick hejarrop och okej från maken. Det gick helt enkelt inte ihop sig. September är mäss-månad för fler än i bokbranschen.

I år har jag nästan gett upp hoppet innan jag kom på att ”vad fasen, jag har en fysisk bok i handen. Ut och sälj!”

Innan jag hann blinka (samt säga något till Mr Underbar) bokade jag mig en resa samt hotell. Med andra ord, jag landar på Arlanda efter fem dagar i Barcelona (diabeteskongress) för att en timme (jag vet, väldigt tight resplan) senare ta flyget ned till Göteborg. Där räknar jag stenhårt med att förlagskollegan tar mig under hampen och leder mig direkt till bästa ställe att vara för den sekunden. Så mycket räknar jag med henne att jag bokat rum på just det hotellet där hon ska bo. Stalker? Nej då, jag är bara lättvirrig och behöver ledas. Hon är bra på logistiken.

Ska det bli kul? Ja, som fasen. Kommer jag våga visa upp mig bok? Antagligen inte, den kommer ligga fint i väskan under hela resan. Men jag kommer ha kul!

Kommer ni?

Single Post Navigation

8 thoughts on “Jag har bokat mig en väg till bokmässan

  1. Det är bra att ha förlagskollegor som tar den logistika ledningen. Jag tror att jag också har en sådan 🙂

  2. Ska du äntligen få förlora oskulden?! 😀
    Jättekul och samtliga tummar hållna för att flygen passar mot varandra!

  3. Det låter hektiskt men roligt! 🙂 Då måste jag hitta dig så jag kan köpa din bok.

Kommentera

