Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Vad gör ni en fredagskväll?

Själv sitter jag och sliter mitt hår skalligt genom att bråka med Excel, trassla med EBIT och Free Cash Flow.

Japp, tenta i MBA. Corporate Finance. Jag kan tänka mig otroligt många trevligare sätt att tillbringa en fredagskväll på. Faktiskt vilken kväll som helst i veckan, om jag ska vara helt ärlig. Inte heller har vi något vin hemma då hela två flaskor rök i vasken för att de stått för länge. Det går visst inte så bra att lagra vin som inte ska lagras. Man kan säga att det luktar mäsk och päsk då korken ryker ur flaskan.

Så jag fick minsann räkna Kårpårat Finans helt nykter. Inte vet jag om jag förstått heller. Det beror inte på det nyktra tillståndet. Nu ska jag dock sova på saken och sedan langa iväg eländet under morgondagen.

För på kvällen förväntas jag slå klackarna i taket då vänner kallar på fest. Kidz sover på bortaplan och jag sover inte alls. Så är planen.

Hur ser er helg ut? Trevlig? Lite snöig? Kanske sitter ni i en bil på väg bort mot en påsk? Skriv in och berätta. Jag sitter vid en dator nära dig.

Single Post Navigation

Kommentera

