Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jag och mitt tekniske sinne

Häromdagen skulle jag bjuda in till boksläppsfest. Min kära förlagskollega hade bedyrat vad lätt och smidigt det var att göra detta över Facebook. Hon sände till och med instruktioner i stegvis format.

Jag gruvade mig, jag funderade och sedan satte jag fart. Fick ihop ett meddelande, satte en bild på plats och fick fram datum och klockslag. Valde ut vilka som skulle komma och klickade på klar.

Facebook var bara inte klar med mig. Hen ville att jag skulle bekräfta sidan med de där lustiga bokstäverna som man aldrig ser vad som står. Duktig flicka som jag är så gjorde jag det. Då ville den att jag skulle göra det igen. Så jag gjorde det. Kisade mot skärmen och gissade mig fram till vissa bokstäver men den klagade aldrig på felslag. Men den ville att jag skulle göra det igen. Och igen. Och igen.

Till slut fattade även jag att så här skulle det nog inte vara. Det här är inte normalt. Så jag bad Mr Underbar att kolla sin FB-sida.

Det tog visserligen ett tag innan han hittade fram till sina lösenord och förstod var på sidorna man skulle klicka, men sedan kom det.

Hej och hå, sade han. Här ligger det 10 inbjudningar. Vilken fest ska jag gå på? Och vilken tid är det? Och vad många du har bjudit in.

Han var mäkta imponerad. Det var inte jag. Men jag var ju inte heller vidare överraskad. Att det ska vara så svårt att få till tekniken när jag är närvarande??!

Det dröjde inte länge förrän både svar och frågor flödade in. Folk är synnerligen aktiva på FB, det ska erkännas. Att jag sedan ställde in 7 av de 10 inbjudningar gjorde inte saken bättre. Nu var alla förvirrade.

Så jag tänkte att jag mailar till alla som inte har FB och bjuder in dem också (har ju redan bjudit in för många så what the heck!).

Min svåger mailade ”vem fan är Frank?” och ”var i världen befinner du dig?”

Nej, inte ens ett mail blev rätt. Men hur svårt ska det vara!??! Jag fick maila tillbaka att Frank minsann var en gammal pojkvän från Danmark och att jag bor i Studentstaden. Frågor på det?

Han har inte hört av sig igen.

Min förläggare på Frank förlag sade vid första mötet att det syntes att jag var duktig på datorer och att korr-processen inte skulle vara ett problem.

Hoppas hon inte läser detta….

Single Post Navigation

3 thoughts on “Jag och mitt tekniske sinne

  1. Det blev ju bra till

  2. Sa förläggaren det? 😀 😀 😀
    Men vi gillar dig ändå!

Kommentera

