Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Goda tankar om vikten av att vila

För ganska precis en vecka sedan skrev jag om att hitta tid i vardagen (Debutantbloggen, 21 febr). Det ledde till ett intressant inlägg från en bloggläsare om vikten av att vila.

Läs det! Det är väldigt sant det hon skriver och jag inser att jag nog går in i den där ”Man får inte vila förrän solen har gått ned över träden och du ligger i din säng, huset är städat, barnen sover och fönstrena putsade”-fällan. Min morfar hade sagt ”Sova kan man göra när man är gammal”.

Vila är dagens ord, om jag så ska skriva in det i schemat.

Single Post Navigation

2 thoughts on “Goda tankar om vikten av att vila

  1. I slutet av 2011 och början av 2012 levde jag så – jobbade mer än heltid, sov max 4 timmar/natt och satt och skrev resten av tiden. Jag gick inte in i väggen, tack och lov, men jag fick mig ordentliga varningssignaler när jag drabbades av den ena attacken av Menières sjukdom efter den andra. Kroppen vet när den fått nog. Det gäller att lyssna på den också.

    • Tänk egentligen att kroppen måste säga till på skarpen innan man börjar lyssna på allvar. Har vi inte lärt oss något under skoltiden…
      Jag är rätt säker på att diskbråcket är en klar och tydlig signal från min kropp. Nu ska bara hjärnan kopplas på..

Kommentera

