Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Är det något Freudianskt i det?

Det är ingen hemlighet att jag googlar mig fram till namn, personer och landskap när jag börjar en berättelse. Försöker få det så autentiskt som möjligt, fast jag aldrig varit på kontinenten.

När gårdnamnen till Lova skulle väljas hittade jag en hemsida som hette något med ”farms in the southern part of Australia.” Där låg en lång lista på brukarna och deras gårdsnamn.

Undurraga Farm fastnade jag direkt för. Jag vet inte varför, det bara drog åt sig blickarna. Koonunga Hill tyckte jag var en schysst blinkning till sju personer kan hålla varandra i händerna över jordklotet och allt det där. Samt till Kent, mina favoriter (om än lite långsökt).

När jag sist var i DK var jag på matbutik och handlade stort in. Jag vill minnas att det var nyårsmat som stod på menyn. Bland vinerna hittade jag:

Undurraga

 

Ni ser texten? Undurraga är en vinproducent. Från Chile, visserligen, men inte något man förknippar med en fårfarm så där omedelbart.

Idag kom nästa överraskning, via debutanten Janina:

Koonunga Hill

 

Japp. Från Australien. Jodå… Tydligen hennes favoritvin. Där kan man bara se.

Utan några som helst baktankar har jag förvandlat två vingårdar till fårgårdar. En som det går riktigt bra för och en som det går väldigt mycket mindre bra för.

Vilket av vinen smakar bäst?

Single Post Navigation

Kommentera

