Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Klädde på mig och sminkade hela ansiktet på en torsdag

Idag skulle jag på jobbet. Det var länge sedan sist. Mest blir det ju häng vid köksbänken. Den och kakelugnen är inte så känsliga över mitt utseende. Då blir det mest mysbyxor, okammat hår och osminkat. Det är väldigt skönt att låta hela kroppen vila, liksom.

Redan fem var jag uppe i morse. Här skulle duschas, spacklas och snajdas ned i kläder. Skulle de dessutom passa efter att ha tryckt i sig en hel påse skorpor (där går ju åsikterna lite skilda huruvida man får äta skorpor  eller inte, men hej…). Mycket med det jordsliga, som mormor skulle ha sagt.

Jag träffade folk, jag åt lunch, jag minglade och jag drog faktiskt på smilbandet både en och två gånger. Var inte lika ljusskygg man annars skulle tro att ensamvargen jag skulle vara.

Fast nu drar det en del i ryggen. Svider och bränner. Det kostar på att vara social, det inser jag. Köra bilen är dessutom inte en större höjdare så det sliter det med.

Med andra ord, jag tycker det är kul att vistas utanför kakelugnens breddvidd men det gör inte ryggen. Undrans vem som vinner den fajten…?

Single Post Navigation

2 thoughts on “Klädde på mig och sminkade hela ansiktet på en torsdag

  1. Jag sätter en spänn på ryggen. Den ska du vara rädd om, så krama din kakelugn.

Kommentera

