Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jag rasade igenom ett helt kapitel

Det var inte helt enligt plan. Jag skulle skriva lika delar MBA som manus 3. Det har jag ju skrivit som mål. Men efter läkarbesök och diverse kundkontakter var tiden verkligen mogen för ett kapitel. Den hade legat sig färdig och även om jag inte visste helt hur kapitlet skulle sluta så visste jag massan av texten. På ett ungefär. Så där.

Så det blev en text med mycket hjärta och smärta, missförstånd och undanflykter. Ett sådant där kapitel där det förflutna talar mera i karaktärerna än framtiden. Där man inte kan värja sig mot saker som en gång blev sagda för tre/fyra/ett år sedan. Där bufferten av energi inte helt räcker till. Kapitlet slutade helt hopplöst och med ingen som helst tro på framtiden.

För det är så det ska vara. Så där i början. Jag är nu på sida 30. Nej, jag skriver inte i ordning. Anar inte hur man gör det. Jag skriver det kapitlet som först har mognat till.

För närvarande är det ett rätt dramatiskt kapitel på ingång. En misshandlad fru och Chris gör en hjälteinsats. Typ. Så står det i synopsis. Det behövs inte mer än så. Det räcker för att öppna upp kanalerna och låta flödet göra sitt.

Fast. Jag har ju lovat MBA i lika delar. Där har jag också en plan. Jobb på förmiddagen och MBA på eftermiddagen medan jag kan få Sötnos och Lilla Hjärtat ned i soffan för en film. Här ska sökas efter enkätforskning och mättal på det. Något som vet något om det?

Ha en skön fredag!

Single Post Navigation

Kommentera

