Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

2001 var ett riktigt bra år. Grattis Alva!

För exakt tolv år sedan föddes min första systerdotter. Hon hann inte mer än landa på sjukhussängen förrän jag och min mor stod bredvid och beundrade det lilla underverket. Hon var skrynklig, lite fettinsmörjd och rosa. Men söt, väldigt väldigt söt. Och min allra egna systerdotter. Idag fyller hon tolv och jag fattar inte hur tid kan gå så fort. Ibland kallar hon mig moster (oftast när hon vill något) och ibland är jag bara Eva. När var hon ett, hur minns jag henne som två, när fyllde hon tvåsiffrigt?

Bara någon månad innan hade jag flyttat in i min allra första, och allra egna, lägenhet. När Alva kom på besök var hon någon dag. Vi målade väggar och åt hamburgare på golvet. Allt var en enda röra och jag gillade allt av det.

2001 var också året då jag mötte min Mr Underbar. En dag bara stod han där på labbet. ”Jaså var det här han var hela tiden. Den där Mr Underbar. Tänk om jag hade vetat det.” Vi blev ett par mer eller mindre per omgående och sedan dess har vi hängt ihop. Han flyttade aldrig riktigt in i sin studentkorridor utan datorn (och den var gigantiskt) hamnade sakta men säkert inne i mitt arbetsrum. Jag hade kanske föredragit en bärbar, men jag föredrog Mr Underbar så då fick det gå.

12 år. Stora flickan. Min kära lägenhet och nu är jag gift med Mr Underbar.

Grattis Alva och skön alla hjärtans dag på er alla!

Single Post Navigation

2 thoughts on “2001 var ett riktigt bra år. Grattis Alva!

  1. Tack snälla Moster!<3

    Du har alltid funnits där för mig<3
    Stora kramar Alva

Kommentera

