Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Jag tycker så synd om Mr Underbar

Det enda jag gör för tiden är att hänga över köksbänken eller ligga med fötterna högt i en säng. Oavsett var jag befinner mig är jag på sunksumpigt humör. Även fast jag gör mitt bästa att inte röra på mig, inte lyfta eller vrida så svider och hugger det i ryggen. Smärtstillande kan ta topparna men det tar inte allt.

Detta samtidigt som det råder fullt kaos här hemma. Jag har en liten misstanke om att Lilla Hjärtat har gått in i den berömda sexårstrotsen. Visserligen lite för tidigt, men jag överlever inte om jag inte kan tänka på det som en fas. Han trotsar, han nyps, han retas, han har otroliga problem med hörseln och varenda liten uppmaning svaras med ett ”ska bara..”

Lilleman, å andra sidan, har fattat att det finns andra humör än just de soliga. Han har fattat att det kommer uppmärksamhet om han slickar på elstängsel, pussar kakelugnen eller kastar tallrikar i golvet. Han har också fattat att om han klättrar längst upp på hyllan och lutar sig baklänges så kommer det nog allt en vuxen kutandes.

Den där vuxna är bara inte jag just nu. Jag står där jag står eller ligger där jag ligger medan Mr Underbar rusar runt och förmanar, städar, lagar mat, lyssnar och tvättar. Är alla de där åtta armarna man måste ha här hemma.

Jag bara står och står. Deppar och deppar.

Och så ibland får jag höra ”om du så mycket som plockar ur diskmaskinen..”. Längre än så kommer aldrig hotet, men jag ser blicken i ögonen. Jag släpper, suckar och himlar med ögonen. Inte för att jag inte förstår honom. Det är antigen kaos i sex veckor eller kaos i ett halvår. Det är ju inte så svårt att välja, egentligen.

Bara väldigt mycket synd om Mr Underbar. Någon som vet ett schysst SPA jag kan sända på honom till när allt detta är över?

Single Post Navigation

4 thoughts on “Jag tycker så synd om Mr Underbar

  1. Kanske att Mr Underbar och du skulle besöka det där spa:et tillsammans?

  2. nelevi on said:

    Men herregud, jag tyckar synd om dig OCH Mr. Underbar! Jag skulle vilja komma dit, ge er en kram och ta hand om barnen, sa ni kann bada andas litet. Det ar bara att Australien ar valdigt langt borta… Finns det nagan slakt eller van som kann hjalpa till ett tag, aven om det bara ar matlagning eller stada. Kanske aven fa Lilla Hjartat eller Sotnosen att hjalpa till litet, kanna sig ansvarig for hushallet och mamman? De kann vall plocka fram diskmaskinen eller damsuga?

    • Ååååh vad den kommentaren kändes som en kram hela vägen hit! Och ja, Australien är så sjukt långt borta. Skulle vara så kul att hälsa på er. 🙂
      Storasyster tog hand om lite barn i helgen men nu är Lilleman sjuk så ingen är intresserad av våra barn… Sköna grannfrun ställer gärna upp när barnen är friska igen. Det är mest jag som måste hålla mig i ro i mitt sinne. Det är jag inte speciellt bra på… Kram

Kommentera

