Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Idag kom diagnosen + första recensionen

Diskbråck liksom. Sjukskrivning och barhäng på rätt obestämd tid. Om jag sköter mig, dvs vilar mycket och sitter inget, så kan det gå över på 6-8 veckor. Om inte…? Ett halvår eller mer.

Ja, jag vet! Jag ska ta det lugnt. Jag får inte hänga så mycket och skriva på datorn för då pajar nacken utan jag får egentligen bara hänga. Inte leka med barnen, inte hjälpa till här hemma, inte vara ute och gå, kan inte se på tv eller läsa bok. Det enda jag egentligen får är att hänga här och titta in i kakelugnen.

Det, kan jag rapportera, gör inte underverk med mig. Jag har ett hektiskt tempo i min vardag för att jag gillar det. Jag gillar att gå i säng på kvällarna och känna att jag uträttat något. Kommit vidare. Gjort klart en att-göra-lista.

Just nu ställer jag in resor och kundbesök till höger och vänster. Tackar nej till inbjudningar och inser att gympaledare är visst inte i år jag ska fullföra.

Eller leka med barnen. Eftersom jag inte kan sitta kan de inte ens sitta i mitt knä och gosa.

Nej, det gör inte underverk med mitt humör och jag befarar att det bara kommer sjunka framöver. Så, jag ber redan nu om ursäkt för högt deppiga inlägg i framtiden.

MEEEEEN, innan jag helt deppar ihop måste jag berätta om en komplimang jag fick av en av mina läsare. Minsann om hon inte ilade iväg till affären och inskaffade sig en Allers. Minsann om hon inte skrev till mig och sade:

”Det smakar mer att läsa… Du är otrolig på att skriva.. känslan att vara med och leta Sara var enorm… Jaaa man var ju där… Kanon. Väntar nu på nästa..” Slutcitat

Se det är något jag ska ha med mig länge, länge, länge! Kanske till och med brodera en tavla och sätta upp ovanför sängen.

Eller ja, kanske be mamma göra det…

Single Post Navigation

5 thoughts on “Idag kom diagnosen + första recensionen

  1. Annika Estassy on said:

    Maken läste din novell och gav den välgodkänd. Mycketvälgodkänt får bara jag. 🙂

  2. Eva var rädd om dig nu så du orkar skriva mera..vila vila vila…det är många nu som väntar på att få läsa mer av det du skriver..väntar och väntar nu på boken..varma kramar till dig och ge Mr. Underbar en kram för att han finns för dig..kramar till barnen ❤

    • Söta, tack! Ligger precis med benen högt i sängen medan Mr Underbar nattar barn. Just idag var en riktigt dålig dag, men jag tar nya tag imorgon. Enligt sjukgymnast har jag återfått kraft i ena benet och det gläder mig enormt. Det är med andra ord på väg åt rätt håll.
      Tack för att du stöttar runt skrivandet och jag ska med stort nöje signera en bok till just dig och din Gubbe. 🙂 Kram

Kommentera

