Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Hur var det nu med ålderskrisen?

Ja, jag fortsätter att hänga över köksbänken med en kudde under magen. Ryggen gör fortfarande vansinnigt ont och ibland viker sig benen av smärta. Problemet är att jag aldrig vet när det händer så det gäller att vara förberedd. Jag kan inte sitta, inte ligga så jag hänger här. Fördelen är att jag får en hel del gjort framför datorn.

Lilla Hjärtat är idel uppmärksamhet. Trär på strumpor och håller handen när jag går. Han får till och med på sig sina egna kläder helt själv och skorna verkar längre inte vara ett problem. Lustigt det där. Han ville stanna hemma från dagis så han kunde hjälpa mig men jag avböjde, vänligt men bestämt. Sötnos…

Var hos sjukgymnasten. Mr Underbar fick tråckla in mig i bilen och likaledes tråckla mig ut. Det gjorde ont men jag visste att jag var på väg mot mirakel. Hon är nämligen ett mirakel, min sjukgymnast.

”Det ser ut som om det kan vara ett diskbråck. Det är rätt vanligt när man är i din ålder.”

Helt plötsligt blev hon inte min favorit mera.

Diskbråck?

Min ålder?

Jag vet inte…

Ska på utredning i veckan så jag fortsätter hänga här vid bänken. Eftersom jag inte kan sova i sängen så hänger jag även här på nätterna. Önskar att jag hade något manus att redigera, korrigera eller helt helt börja på. Det hade passat väldigt bra just nu. Speciellt om nätterna när smärtan är som värst.

Min ålder? Äh!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Hur var det nu med ålderskrisen?

  1. Här finns en som förstår – på alla sätt. Dunderstor kram

Kommentera

