Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ryggskott så in i hel….

För ett par månader sedan skrev jag här på bloggen om att drabbas av sitt första ryggskott ever. Gick till min gudinna till sjukgymnast som snällt talade om att jag var understretchad i lårmusklerna och överrörlig i ryggen. Tydligen inte en bra kombination. Hon gav mig en övning att göra EN GÅNG per dag i cirka 30 SEKUNDER. Och så i resten av mitt liv, för vi blir ju inte direkt yngre (den där biten hörde jag inte helt. Dålig täckning på den linjen).

Jag gjorde mina övningar i cirka två veckor. Ryggontet som bortblåst. Naturligtvis. Jag gjorde ju bara som min sjukgymnast sagt.

Förutom det där med resten av mitt liv.

I helgen var jag ensam med barnen. Under en snabb dammsugning under köksbordet (allt för att förhindra råttinvasion) drog det till i ryggen. Inte så farligt till en början men sedan…. OMG! Det drar, det sliter, det bränner och det värker. Ena benet är en tragedi av smärta och trappor är inte att tänka på. Än mindre lyfta barnen.

Ja, jag vet. Jag borde ha stretchat. Jag borde ha gjort det. Ni behöver inte säga något om det. Jag fattar. Även jag börjar närma mig fyra nolla och bör verkligen tänka på kost och motion för att leva gott så länge som möjligt.

Just nu hänger jag över köksbänken med en kudde under magen och har datorn framför mig. Ska jag vara helt ärlig så är det förvånanvärt bekvämt. Mr Underbar har kommit hem och tar hand om barn och ridningen så jag kan hänga här ett tag. Och äta lite Voltaren.

EN bra sak med ont i ryggen är ju att barnen helt plötsligt faktiskt kan få på sig både skor och overall själv. Faktiskt. Bara man ber snällt. En annan bra sak är kakburken. Den är full (nu) och den är bara min!

Single Post Navigation

4 thoughts on “Ryggskott så in i hel….

  1. Aj, aj, aj din stackare! Lider med dig. Och så lite redigeringsstress på det …

  2. Ajajaj, stackare. jag brukar få något slags nackspärr och det är ju inte alls samma sak men den återkommer också envist då och då. och inte gör jag mina stärkande övningar heller… :/ Hoppas du blir bra snart!

Kommentera

