Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Vem ställde den där stolpen just där?

Var och tränade häromdagen. När jag lämnade av Grannfrun tog det stopp. Tvärstopp.

Någon elaksinnad person hade flyttat runt på lyktstolparna under tiden jag låg på golvet och svettades fram mina situps. Hur kan man göra så? Hur har någon tid med att flytta runt på dessa obäken.

Tvärstopp blev det i alla fall. Lite chockad blev jag allt. Och sedan lite fnissig. Funderade på vad Mr Underbar skulle säga.

Det blev så här:

”Hej, gick träning bra?”

”Japp, väldigt bra. Lyktstolparna har de dock flyttat runt på.”

”Har du backat nu igen?”

”Faktiskt! Jag hade stenkoll!”

”Hade du?”

”Kan du ta ditt höjda ögonbryn och försöka få ned det på normal nivå, tack så mycket Televerket!” säger jag totalt indignerat och dricker lite vatten. Bara för att fnissa lite när jag tänker tillbaka på smällen. Det tar verkligen tvärstopp. Och jag hade ju faktiskt stenkoll.

Fast inte direkt lyktkoll….

Single Post Navigation

Kommentera

