Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Dags att göra korr-arbete BIG TIME

I går fick jag tillbaka manuset från förlaget. Det är dags för andra vändan av korr. Denna gång känns den större och nästan mera övermäktig än första gången. Jag har en vecka på mig. Knappt. Faktiskt sex dagar. Tre av de dagarna är Mr Underbar på annan ort och jag är hemma med kidz som inte fattar att det är rätt skönt att sova på natten eller morgonen. Vi ska klara av två kvällsmöten samt ett barnkalas för Sötnosen. Det ska ridas, simmas och gympas. En dag är jag på resande fot och en annan dag är jag på kick off med jobbet.

Så jag tog ledigt i morgon. Kommer stiga upp klockan fyra och sätta mig att korra. Hela långa dagen. Mr Underbar får sköta ruljansen för jag reser inte på mig förrän jag är klar. 309 boksidor på en dag. Det kan bli en utmaning som heter duga men det måste gå.

Jag håller mig lite borta från allt annat under den tiden. Vi hörs på andra sidan korret.

Single Post Navigation

12 thoughts on “Dags att göra korr-arbete BIG TIME

  1. Heja, heja, så ses vi på andra sidan!

  2. Annika Estassy on said:

    Kämpa!

    • Jag ska! Jag lovar. Om jag så ska gå under på kuppen. Det blir med godis, kaffe, bananer och cola vid min sida. Tänk på mig ett par gånger och skänk mig energi under dagen så tar jag mig ett par sidor längre.

  3. Heja! Lätt som en plätt, Ju. 😉

  4. Du har mina sympatier! Behöver du jobba på lördag så fixar vi kidzen, inga problem! Checka in dem till a-a-amigo på fredag så kan du hämta ut dem slutkörda och klara på lö fm.

    • Det låter underbart, men på fredag har jag ju kickoff med jobbet. Det är nog jag som kommer slutkörd på lördag fm. Jag tänkte mig ICA Maxi på eftermiddagen och en kaffe. Hänger du på?

Kommentera

