Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

En kommentar som gjorde mig glad och rörd

Som jag tidigare har skrivit är jag en av medlemmarna i Debutantbloggen. Där dryftar vi alla tankar vi har runt skrivandet och allt vad det innebär. Mitt första inlägg var lite pretto av slaget ”läs oss, bli inspirerad så kanske just du blir debutant 2014”.

På ett av mina inlägg angående att hantera kritik fick jag denna kommentar. Jag blev så glad och rörd att jag kanske hade inspirerat någon på sin skrivardröm.

Hahaha, underbart skrivet! Du tog mig ut på flera ”resor” – sjuttiotalsbarn (var själv en sådan), processen, det inre och det yttre, vänner men framförallt vikten av att hitta sitt sätt att vara författare, oavsett vad andra tycker och tänker. Skitbra och framförallt, för min självkänsla, inspirerande. Jag tar själv nu steget ut och ska skriva ”den där berättelsen” som inte låter mig vara ifred, som upptar en stor del av min tid. Men jag väljer att säga det här, framför ”okända” personer, så att det blir offentligt, men ändå privat på något märkligt sätt. Kanske kommer jag skrika ut till nära och kära att jag skriver på en bok, när jag kommit 100 sidor in, när jag kan ”känna” berättelsens tyngd.

Tack för det du skrev. Jag ska hålla utkik efter Lova. Lycka till 🙂

Jag kan inte annat än önska lycka till tillbaka och hoppas på en underbar skrivarresa.

Single Post Navigation

Kommentera

