Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Katastrofnovellen klar!

Det visade sig att Mick och Fred från ”Lova” hade lust att uppträda i en novell. En tornado kom till byn, borde vara dess självklara namn. Nu lade jag hela Koonunga Hill i spillror efter att en F4 svept i nordvästlig riktning och dragit med sig både hus, djur och folk. Fred, den galenpannan, hade mest lust att krypa in i stormens öga bara för att ha en bra historia att berätta. Slog sig för bröstet och skrek sig hes mitt in i tornadons hjärta. Det slutade med att han hamnade under en traktor, där ett hus sedan kraschade över dem.

Blåslagen blev han visst, men sitt goda humör hade han kvar. Mick grävde fram honom med sina bara händer och en och annan domkraft. Och så var den kärlekshistorien i hamn. När ni läser ”Lova” (ja, jag skrev NÄR! Börjar bli lite kaxig så här på kvällskvisten) så kan ni ju ha det i bakhuvudet.

Fast det är bara en hitta-på. Helt enkelt och hela vägen igenom.

Ifall ni undrade….

Nu har jag skrivit om en person som blivit kvar på fjället mitt under en snöstorm, ett par som blir insnöade på jobbet samt denna tornado med en romantisk twist. Jag börjar se framför mig en katastrof-antologi. Vad ska jag satsa på nu? Ska jag gå direkt på den sjunkande osjunkbara färjan eller en regnig översvämning? En skogsbrand är dramatisk. Kanske någon blir fångad i en eldstorm.

Nu ska jag natta barn. Ni kan ju fundera över nästa novell så länge så börjar jag på den imorgon!

God natt!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Katastrofnovellen klar!

  1. Lerskred?
    Annars är vulkanutbrott rätt spektakulära – och om fu gillade Twister är Dante’s Peak ett alternativ. Du måste dock överge Australien i så fall …

Kommentera

