Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Grattis Sötnosen!

För exakt fyra år sedan låg jag i min säng, rätt less på den enorma magen. Då kom första värken. Omgående visste jag att det var dags. Det var ingen annan tid än nu. Och det skulle gå fort. Visst, det var över 10 dagar till utsatt datum, men om otålighet är mitt mellannamn räknar jag med att mitt barn har det på samma sätt.

Ringde barnvakt, ringde dagis och BB. Satte Mr Underbar i bilen och körde iväg. BB ville egentligen inte ta in oss, men två timmar senare var hon ute. Min lilla söta tjej på 4.5 kilo. Min tjej jag hela tiden trodde var en kille. Jag minns hur jag stirrade på henne och tänkte att det här gick ju alldeles för lätt. Lite musik i öronen, två krystvärkar och sedan var du ute. Då förträngar jag den där panikhalvminuten då alla trodde att du låg med händerna före och läkare tillkallades. Det redde dock ut sig och alla kunde dra en djup suck av lättnad. Utöver det gick allt bra.

Tills de ville att vi skulle åka hem. Det ville visst inte kroppen så vi åkte in igen i tio dagar med dubbla dropp och 42 graders feber. När jag tänker efter var den stunden rätt mysig. Du och jag isolerade i ett eget rum. Jag fick inte ens gå ut och hämta en kopp kaffe. Jag minns jag såg på dig och läste en bok mest hela tiden. Det är solklart de lugnaste tio dagar jag har haft ever efter det.

Nu fyller du fyra. Stor tjej med ljust långt hår. Gillar dockor och rollspel, musik och att sjunga (gärna högt, väldigt högt). Avgudar storebror och retas med den lille. Kryper gärna upp i knäet på mamma och pappa för att berätta en saga. Förgyller våra dagar med dig själv närvarande.

Du är Sötnosen rätt och slätt och idag är det din dag! Grattis!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Grattis Sötnosen!

  1. Hurra hurra hurra HURRA! I efterskott! Tänk att det är fyra år sedan vi gick där med våra magar och ack vad avundsjuk jag blev när jag hörde att din förlossning äntligen var igång 🙂 Lite dramatiskt blev det för er som sagt! Vi sänder våra bästa hälsningar till er fina lilla (stora) tjej!

Kommentera

