Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

En genre jag gärna vill skriva i

Har precis läst Mikael Niemis ”Fallvatten”. Väldigt drivande, språket underbart och herre min gud, genren!

En katastrofgenre. Det är ju briljant.

Får jag välja film (innan jag somnar av utmattning klockan åtta med vardera barn på arm och ben) så är det helt klart en katastroffilm. Jag vet inte varför jag dras så hårt till den genren, jag bara gör det. Helst naturkatastrofer, även om välta båtar pcså har sin charm. Twister är en klar favorit som tåls att ses om och om igen.

En hel bok som naturkatastrof. Men ni hör ju. Hur många sådana har ni läst?

Ska jag vara allvarlig så börjar jag redan rodda lite på en katastrofroman. Bara för att jag gillar hela upplägget, hela idén. Kastar jag in en kärlekshistoria bland de överlevande så är ju saken hemma.

Frågan är nu: Jag skriver och ni läser?

Single Post Navigation

6 thoughts on “En genre jag gärna vill skriva i

  1. Katastrofromaner! Hurra!
    Och själv älskar jag (och barnen – kan inte förstå var de fått det ifrån?!) också filmen Twister.
    Glöm inte bort bussarna bara.

  2. Katastroffilmer (och -böcker, antar jag) är ju väldigt intressanta eftersom folk inte reagerar som man förväntar sig när det är ett krisläge. Allt kan ställas på ända… Men jag är helt med på din deal: ”du skriver, jag läser”!

    • Du har helt rätt, machokillen blir paralyserad och späda flickan får oanade krafter. Det finns onekligen en hel del att hämta hem där.
      Det här ska jag faktiskt ta på allvar, det känns rätt i hela magen. Ska bara bli klar med manus tre och fyra först…

Kommentera

