Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Nya utmaningar mer eller mindre varje dag

För inte så länge sedan var jag till en fotograf och blev förevig. Stod och log och log så jag knappt kunde komma ihåg hur man andades. Fotografen, som var väldigt trevlig, fick hela tiden säga åt mig att slappna av. Hur lätt är egentligen det när hakan ska ned, axeln vinklas och det ska vara ett leende som inte skrynklar till hela ansiktet. Lägg även till att fotografen var en del kortare än jag så jag hukar mig på varje bild.

Jag är inte säker, men jag tror det kommer synas.

Nej, jag har inte sett en enda av bilderna. Ville inte gå in och bara ”men åh, kolla hur ful jag är” som en annan tonåring. Jag valde helt enkelt att tro på att jag fastnat på bilden och resten är upp till andra. Mindre kontroll, mindre utbrott i kortare tid.

Nu är det dags för nästa utmaning. Boken ska ju säljas så det är ju bara att sälja den, tänkte jag. Och sedan sade förläggaren att det är minsann jag som gör det. Genom en vinnande baksidetext. Jag? Som skrev hela boken? Är det inte nog nu? Ska jag skriva ännu mera om det? Och dessutom tänka sälj?

Herre min dag, vad har jag gett mig in på?

Jaja, baksidetexten, den säljande, den som ska stå för inplingande stålar på kontot, den som ska göra att folk plockar just min ”Lova” från hyllan och börjar läsa. Gärna direkt på bussen hem. Om det inte går hem har jag ingen att skylla på. Bara på mig och min text.

Äsch då.

På den, nu! Här ska skrivas sälj!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Nya utmaningar mer eller mindre varje dag

  1. Samtidigt lite skönt att få skriva den själv tänker jag! Mitt förlag skrev och jag var hela tiden orolig att vinklingen skulle bli fel. Vad är egentligen kärnan i boken? Har Vlad så himla stor roll när allt kommer omkring? Men jag fick läsa och godkänna. Men tänk på det! Att nu kan du välja vilken vinkling du vill ha. Vad är kärnan i boken för dig?

    • Intressant tanke. Det har jag (naturligtvis) inte tänkt över. Nu har jag skrivit min text och mailat över. Det är klart att det då blir så som jag ser historien. Ska bli spännande att se vad förläggaren ser på historien i relation till min text.

Kommentera

