Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Hur gick det nu med målen jag satte 2012 egentligen?

Jag minns att jag skrev ihop ett par mål inför 2012. Jag minns att jag sedan glömde bort vilka det var. Januari är ju månaden då man ska ta fram sina mål, skämmas lite och sedan sätta nya. Vem är jag att inte göra det?

Låt oss börja med det positiva först:

Mål jag klarade av

Skriva klart manus 1 och skicka till minst två förlag. Det är onekligen klart och bok kommer i april. Det trodde jag inte när jag skrev inlägget för exakt ett år sedan. Tänk vad som kan svänga till sig i livet.

Skriva klart manus 2 och skicka till en lektör. Japp, avklarat och det var roligt att skriva det där manuset. Nästan lika roligt som att få respons. Nog för att det är mycket kvar att jobba på där, men kan Lova kan Ingrid, är min devis just nu.

Klara av ytterligare terminer av MBA. I skrivande stund är det tenta på gång, men våren är klar. Inför 2013 är det ”bara” en uppsats och sedan är titeln i hamn. Herre min dag, vilken resa det har varit. Roligt och väldigt tidskrävande. Nu får vi hoppas på de där tentorna här i januari så det går enligt plan.

Det jag måste arbeta lite mera på inför 2013

Sluta småäta. Att det ska vara så svårt. Nya tag, på den igen bara.

Träna 2-3 gånger i veckan. Jag ska komma igång, nu är jag supermotiverad. Inte bara för att det är januari utan mycket för att det är så dyrt att köpa ny garderob. Och så var det den där releasefesten. Med klänning…

Inte höja rösten inför barnen. Tja, vi jobbar på det. Verkligen. Jag tror jag blir bättre, men det finns svackor.

Argrynkan är inte bara kvar. Den är djupare än någonsin. Får verkligen engagera mig för att få den att släta ut sig. Jag är rädd att den börjar bli permanent…

Tandtråd, ja. Usch ja. Vi pratar om något annat.

Att det ska vara så svårt att skratta minst en gång om dagen. Liksom, en gång om dagen? Det är ju ingenting. Det är ju bara att skratta på.

Det ger en onekligen lite att fundera på. Så jag har beslutat mig för detta inför 2013.

Manus 2 ska iväg till förlag

Boken ”Lova” ska få all den uppmärksamhet den förtjänar. Jag ska inte förminska mig själv och den insats jag en gång gjorde när jag skrev boken. Lova ska ha bubbel och choklad i långa banor och jag ska öva på min signatur. Oj, vad roligt det ska bli. Hänger du med på den resan?

Om jag inte per automatik skrattar en gång om dagen ska jag banne mig skratta innan jag lägger mig till sängs. Tvinga in ett skratt i kroppen bara för att få den att må bra just innan sänggång. Baske mig!

Argrynkan… Det hänger nog ihop med att inte höja rösten så mycket.

Ja, jag ska träna. Med grannfrun blir det lätt som en plätt. Och snart kommer våren med löpspåren.

Vad säger ni? Ska vi köra på det och sedan uppsummera om ganska precis ett år? Min stora förhoppning är naturligtvis att Ingrid är den som skålar i champagne och Märta (manus 3) är den som vinglar runt bland lektörer. Drömma kan man alltid!

 

Single Post Navigation

Kommentera

