Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Japp, det är bara att fylla ut kommentatorsfältet nu!

För det har gått  ytterligare ett år. Jag har lagt 365 dagar till handlingarna. Bakom mig. Under ögonen. Runt bältet. I antal gråa hår.

Nej, de svarta cirklarna till trots är det inte idag jag fyller jämt. Jag bara fyller. Rätt och slätt. Det runda får vänta ännu ett tag.

Dagen inleddes cirka en timme efter midnatt med att Sötnosen gallskrek. Jag menar verkligen gallskrek. Och hon slutade inte förrän tre-fyra timmar senare. Ont i magen var diagnosen. Jag tror henne. Det var ett rätt stort pepparkakshus i går som rök i kapp med dammet. Vi bäddade ned oss i soffan med stora täcket, vatten och alvedon. Såg på Barbie (det var så att jag skrek i högan sky i denna rosa boll av genusperspektiv) och lite Bolibompa.

Nu ligger hon askgrå framför teven och jämrar sig. Själv dricker jag kaffe och svarar på gratulations-sms. Jag lovar jag ska svara på just ditt grattis också när det faller in i bloggens kommentarsfält.

Ha en bra sjunde januari allihopa!

Single Post Navigation

13 thoughts on “Japp, det är bara att fylla ut kommentatorsfältet nu!

  1. Annika Estassy on said:

    Och grattis här också!

  2. GRAAAAAATTIS gamling! Nästa år förväntar jag mig en fest!

  3. Grattis Eva! Hoppas dagen blir bättre än natten har varit. Hoppas lillan mår bra igen. Kram!!

  4. SysterYster on said:

    GRATTIS! Enda gången jag vill hänga mig kvar och vara lika gammal som du, lääänge 🙂

    • Du är så välkommen att hänga kvar så länge du bara vill! Nej just ja, om ett par veckor blir du ju fyrtio (40)!!! Inte alls lika ung och fager som jag, i mina bästa dar…

Kommentera

