Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Ett korrat manus är ivägskickat

Det blev som jag trodde. Efter ett tag stirrade jag mig blind på texten och grimaserade illa efter ytterligare deletat bort ett uttropstecken. Vad är det med mig och utropstecken egentligen? Det tycks vimla om dem. Jag tar nu bort de allra flesta. Jag fick också insyn till hur ofta jag gör ett mellanslag efter en mening. Helt meningslöst egentligen, men det ligger i tummen att hamra in det där mellanslaget när punkten sagt sitt.

Sådana saker blir man medveten om under korrekturfasen. Likaså hur ofta mina karaktärer rodnar på olika flammiga och hettande sätt. Det har jag tydligen sett som gestaltande eller något. Ler gör de visst åt både höger och vänster. Mest hela tiden. Log, log, log. Osv.

Vilket fall som helst. Hela julen har jag stirrat på den där texten. Nu är den ivägsänd på vidare äventyr. I skrivande stund har jag faktiskt inte en aning om vad som nu förväntas av mig. Jag är dock rätt säker på att det blir berättat för mig vid tillfälle.

Istället ska jag fokusera på tenta på fredag samt en pytteliten födelsedag.

Ha en skön fredag!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Ett korrat manus är ivägskickat

  1. Nu ska du skriva en säljande baksidestext … Kram! 🙂

Kommentera

