Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Fotografering på Södermalm

Idag skedde det alltså. Den där rottandsutdraget utan bedövning. Hos tandläkare utan sterila instrument. Med hånflinande sjuksköterskor under deras nätmössor.

Fotografering alltså.

Sov inget inatt. Har hört att det inte gör underverk mot ögonens form och häng. Klänningen jag inskaffat insåg jag inte skulle fungera i snöglopp då fotografen hörde av sig och släppte info om utomhusfotografering. Det fick bli jeans och skor jag fick sjuk skavsår av. Fast det syns inte. Jag är stoisk när jag har lust.

Som tur var träffade jag förlagskollegan (ska jag våga skriva kompis snart?) Annika. Så skönt att dröfta alla detaljer och funderingar runt skrivande med henne. Så otroligt skönt. Det måste vi bara göra flera gånger. Typ nästa gång jag kommer till Stockholm. Typ till sommaren. Typ.

Eller kanske en stockholmare rent faktiskt går att locka till Studenstaden? Nej jag vet, galen tanke…

Sedan bara klev jag iväg och gjorde det. Den där rotutdragningensvalsen.

Som inte alls gjorde ont. Visst, lite uppstyltat och ”andas nu” mellan varven, men mest fnissade jag och gjorde grimaser. Vet inte om fotografen var helt nöjd över det, men det gjorde mig mera andningsbar. Medan snön föll över den korta frisyren och jag skådade ut över utsikten på Mariaberget.

I det hela taget en väldigt bra dag. Ytterligare en milstolpe i mitt liv av saker jag aldrig någonsin ville utsätta mig för. Vem vet, nu kankse barnen kan få ett liten bild på deras stackars mor. En bild de kan bevara under mitt 87-åriga liv.

Single Post Navigation

6 thoughts on “Fotografering på Södermalm

  1. Jag är säker på att det gick bra! Väntar med spänning på resultatet

  2. Jag älskar Uppsala där jag pluggade i 3 år. Kallar du, kommer jag … 😉

Kommentera

