Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Det snurrar verkligen runt och snabbt i livet just nu

Det absolut värsta med det hela att antingen är det en hemlighet eller så får jag inte prata om det.

Jag är inte bra på hemligheter.

Jag är inte bra på att inte prata om det.

Så då snurrar allt det roliga och mindre roliga runt i mitt huvud istället. Håller mig vaken på kvällarna och hindrar fingrarna från att skriva om det som är riktigt roligt. Tex manus 3. Det är ju hög tid att börja med det. Eller den där följetongen en tidningen kanske ifall att ville ha.

Nej, det ska jag ju inte heller prata om. Sådant som inte är i hamn ska jag inte prata om.

Jag säger bara så här, verkar jag lite snurrig så är det för att ena stunden ropar jag ”Yes!” och knyter handen framför mig (tills jag kommer på att jag inte får berätta det roliga) eller så hänger jag med huvudet och tänker ”vad ska jag göra?”. Tills jag kommer på att det får jag inte dela med någon.

Svår sits, liksom. Natt och dag. Svart och vitt. Hela tiden snurrar det runt i mitt huvud. Ett extremt positivt besked slås ut av en käftsmäll. Poff, paw och jabbadabba. Hela tiden. Minut för minut. Jag hinner inte med i tempot. Framför allt hinner jag inte dra undan kinden mellan varven.

Ja ja. Som en god vän sade häromdagen. ”Det är ju ingen som har dött”.

”Än”, vad jag bara tvungen att lägga till i mitt snurriga huvud innan jag ryckte upp detsamma och insåg fakta:

”Vad fan, jag ska ju ge ut en bok i vår. Resten ska nog ordna sig och falla på plats. Det jag inte får prata om får jag till viss del prata om snart. Ingen har dött och tomten lever.”

Det ordnar sig!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Det snurrar verkligen runt och snabbt i livet just nu

  1. Sätt på Timbuktu! Det ordnar sig, det gör det alltid… Osv. Och du ska ge ut en bok, för bövelen! Njut av det så löser vi resten på nya året! Kram!

Kommentera

