Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Första utkastet till omslaget anlände idag

Det är faktiskt helt helt galet. Jag kan inte helt släppa det. I fredags kom det korrade manuset från förlaget. Dead line är 7 januari. Inte för intet, men den dagen är lite av min födelsedag. Jag säger bara det… Kan vara att förlaget får ett färdigkorrat manus av mig i present till mig från mig, så att säga. Sedan kan det hända att jag shoppar mig en liten första-manuset-korrat-och-klart-present-och-dessutom-på-min-födelsedag. Kan så väldigt vara.

Idag kom även första utkastet på omslaget. Med mitt namn på och allt. Nej, inte Vitamin Kusiin. Det skulle kanske se lite tokigt ut. Mitt riktiga namn. Det som min mor kallar mig. Nej, inte hela namnet. Det skulle bli lite bökigt och sannerligen omständigt. Men mitt förnamn. Fast det är klart, på boken är det hela namnet.

Så där som en säljare säger när de inte helt har klart för sig vem i hushållet de letar efter eller om man rent faktiskt befinner sig mellan 18-25. Det gör jag inte. Så jag lägger på.

NU kom jag helt bort mig.

Omslag alltså. Och korrat manus. Det är stort. Större än jag kan greppa. Så jag väljer att läsa en bok och låtsas att jag har en agent som sköter alla känslor till mig.

Som en annan skön bloggare säger:

Häpp!

Single Post Navigation

5 thoughts on “Första utkastet till omslaget anlände idag

  1. Vad spännande det låter!

    • Det ÄR spännande. Och väldigt läskigt. Sådant här har jag aldrig gjort. Har ingen utbildning eller kunskap. Det är lite som att låtsas vara vuxen, som i filmen ”Big”.

Kommentera

