Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Vad är det med allt detta spottande?

Jag säger bara det, lägg av!!

Var jag än går och står så spottas det. Till höger, vänster och rakt fram. Spott, spott, spott. Gärna med en grov harkling innan.

Jag säger bara det, lägg av!

Jag vägrar tro att man måste spotta så där mycket. Jag vägrar tro på att alla tycker det är okej att stå i en större folksamling (tex i väntan på en buss) och höra hur det spottas. Till och se se loskans väg ned mot marken. Att det främst är killar (i alla åldrar väl att märka. För att inte tala om alla klassegment) det handlar om tror jag inte ens att jag behöver skriva. Om Mr Underbar ens tänkte tanken att spotta offentligt (eller hemma med för den delen) skulle jag vrida den tanken ur honom snabbare än blixten hinner springa ifrån mig. Vem tillåter något sådant?

En gång hittade jag Lilla Hjärtat ute i trädgården, vilt spottandes omkring sig. Det mesta hamnade på hakan. Jag bad honom sluta per omgående. Han sade att det var coolt. Jag sade att han inte fick några tjejer om han fortsatte på det där viset. Spott på hakan har en viss oattraktiv effekt, lät jag påskina. Klok som min kille bara kan vara tog han det direkt. Borstade av slipsen och strök ut en rynka i skjortan. Se, tjejer, det förstår han sig på. Bara han får lite trix och fix längs vägen.

OM man inte kan uppvisa ett läkarintyg på att man har extremt mycket mera saliv än andra människor alternativ väldigt svår halsfluss så man inte kan svälja så spottar man inte.

Man.Spottar.Inte.

Over and out!

Single Post Navigation

4 thoughts on “Vad är det med allt detta spottande?

  1. Usch ja!
    Men steget värre är gubbar (för det måste de väl vara?) som håller för ena näsborren … ja du vet vad som händer sedan. Yacki!

  2. Håller med dig till 100%!

Kommentera

