Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Julduken ligger på plats

I går tog jag mig faktiskt i kragen. Begav mig ned i klädkammaren, stretade mig fram längs kläder jag inte orkar hänga upp eller lägga i lådor och fick fram julens duk.

Uppe i köket tog nog orken slut för jag tänkte, smart som jag är, att jag bara lägger den över den andra duken. Visst, den kommer ju sticka ut lite, men duken är på och jag slipper vika och gå ned i källaren igen. Det är smart bara det.

Tills Sötnosen fick syn på tilltaget. Jag lovar, jag skulle ha filmat det utbrottet. Hon slet och drog i den gröna prickiga duken för den skulle bort. Så här kunde det inte se ut. Det är ju inte ljuvligt heller??!

Nej, jag gav henne helt rätt. Det är inte ljuvligt och det ser lite konstigt ut, men ska jag nu klara av att hålla jul i någorlunda takt måste man ta ut svängarna i tidkapningen lite. Detta var ett sätt. Jag lovade henne att när hon blev arton fick hon göra precis som hon ville. I sitt hem var hon sin egen. Fram tills dess bestämde jag över slarv och tilltag. SÅ var det bara.

Efter ett stort hulkande satte hon sig vid matbordet och började äta på sina mickrade blodpuddingar (inte en smula kvar, där kan man bara se) samtidigt som hon drog i den prickiga duken. Hon sade inget, men jag kunde verkligen se hur tankeverksamheten gick på högvarv.

Vi får se vad slutsatsen blev av det…

Single Post Navigation

Kommentera

