Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Småtrist måndagsmat eller räddningen i december

Gjorde en raid in i frys och kyl. Insåg att bägge var tämligen tomma. Inte finns det tid att åka och handla heller.

Så, ikväll får ungarna stekt-och-sedan-nedfryst-blodpudding-som-tinas-i-microugnen. Inte ens mina kidz, som gillar att äta det mesta, kommer att jubla över menyn. Det kommer sannerligen inte jag.

Jag får väl slänga in en lika nedfryst lussebulle för att få magarna någorlunda mätta och nöjda.

Hur får man ihop middagarna hela vägen fram till den gigantiska julaftonsbuffén? Trixa in mat i allt annat av jobb, studier, hämta på dagis och en herrans massor av avslutning, både till höger och vänster. För att inte tala om att julpynta (nej, jag har inte fått fram julduken än, men jag har i alla fall lokaliserat var jag har den) och julmysa (nu ska vi ha det TREVLIGT!) och kunna uppdatera om det på Facebook.

Hur är det möjligt?

Och vips är det 20..och..13 och allt stök är över. Den vanliga lunken slår till och man kan inte annat än längta till den skirande grönskan bland träd och gräsmattor. Och så min bok förstås.

Den längtar väl ändå alla till?

Single Post Navigation

Kommentera

