Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Fördelar med att nattvaka med barn

Mina barn tycker det där med att sova är ödsel av tid. Min morfar säger alltid att sova kan man göra när man är gammal. Det har de tre kidzen helt klart anammat.

Är det Sötnosen eller Lilla Hjärtat som är uppe stoppar jag bara ned dem framför tvn och går sedan och lägger mig. Har jag tur somnar jag om och de somnar i soffan.

Oftast är det dock Lilleman som har störd nattsömn. Han kan inte sitta ensam i soffan. Då får man sitta med honom. Vänta och vänta tills han insett att det är natt ute och det är dags att sova.

I natt var det en sådan natt. Klockan tre tyckte han att det var dags att stiga upp. Det tyckte inte jag. Efter ett par svängar fram och tillbaka med alla kända knep (napp, välling, byta blöja) så satte jag honom och mig framför tvn.

Jag ser aldrig på tv. Inte för att jag inte gärna vill. För det vill jag. Jag har bara aldrig tillgång till den under mina vakna timmar.

I natt såg jag tre avsnitt av Sex & the City. Det är tre fler avsnitt än vad jag har sett förut. Nu kan även jag hänga med i tugget (typ tio år försent, men ändå) runt fikabordet. Sedan såg jag lite på TV-shop (är ju lite av ett skralt utbud där kl tre) och fick en enorm lust att shoppa lös på mirakel-bh i olika färger. Som tur är var telefonen långt från tvn så behovet hann stillna när klockan närmade sig sex på morgonen och jag tog mig en sväng ut i köket för att dra igång morgonen.

Om jag är trött just nu? Japp! Men så är det och så är det bara att acceptera. Sova kan jag ju göra när jag är gammal. Typ fyrtio…

Single Post Navigation

4 thoughts on “Fördelar med att nattvaka med barn

  1. Det låter som du behöver shoppa loss på mirakel-bh i varierande färger. Om inte annat för att skrämma slag på Mr Underbar

Kommentera

