Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

Dags att signera bokkontrakt!

Ja, det är sant. En förläggare bara gillade min manus ”Lova”. De där orden jag längtat efter att få höra ”jag gillar verkligen ditt manus och vill ge ut det.” En sådan känsla!

Jag tror jag dog, grät en kvart, återuppstod och sedan spelade cool. Lite i den ordningen.

Det måste vara väldigt roligt att vara förläggare och ringa sådana samtal. Lite som tomten, fast ännu bättre. Än mer ouppnåeligt och surrealistiskt!

Träff med förläggare, avtal och klausuler lite fram och tillbaka och nu är vi i hamn. Nu är det prat om omslag och baksidetexter. Datum för manuskorr och annat. Lever jag det här livet?

Helt galet! Lova och Chris ska få stiga upp ur pappret och bli till några som andra kan läsa om. Deras liv och öde ska bli känt.

Jag blir ju lite nervös över det. Bara tanken…

Men stort! Herre min dag. Ett bokkontrakt! Släpp i april. På min pappas födelsedag. Dagen då han skulle ha fyllt 68. Bara det är stort!

Ikväll blir det champagne och korkarna i taket. Välkomna!

Single Post Navigation

14 thoughts on “Dags att signera bokkontrakt!

  1. HURRA! HURRA! HURRA! HURRA! för Dig Eva som just nu lever i en magisk värld.
    Gläds med dig!
    Stor kram

  2. Skål ta mig fan! Säg till när man kan förhandsboka underverket. 🙂

  3. Grattis! Låt bubblet flöda!

  4. GRATTIS Eva!! Sa ju det, nästa vecka blir det Bonniers och jag hade nästan rätt!! Underbart!

  5. Vill ha ett dedikerat ex, bara så du vet 🙂

  6. annejons on said:

    Sååååå roligt! Vilket underbart telefonsamtal att få, det måste vara helt fantastiskt! jag kan förstå känslan/känslorna du beskriver att du kände när du fick samtalet!! Grattis!!!!

    • Tack! Det var faktiskt helt sjukt galet! Det har nog inte ens sjunkit in än. Den där drömmen som håller på att slå in. Igen, så galet! Du beställer väl ett signerat ex? 🙂

  7. Pingback: Gästinlägg: Eva Ludvigsen | Debutantbloggen

Kommentera

