Kusiin Vitamin

Bacillhistorier, tidskapare, livstankar, böcker

På lördag är det dags för OD´s caprice

Och jag kommer inte vara där. Fast jag väldigt väldigt gärna vill. Hela kittet liksom. Både tälta under en natt framför universitetshuset för att få tag på biljetter som att sitta uppklädd i publiken och invänta den hemliga gästen.

Det blir inte så i år. Igen. Jag vet inte varför det ska vara så svårt att få till det. Jag vet ju att Capricen är första helgen i december. Varje år, samma sak. Jag vet att jag vill gå. Varje år, samma längtan.

Jo, jag har varit där. Man är väl från Studentstaden. Två gånger, om jag inte helt missminner mig. Då kunde jag dock inte uppskatta det. Tyckte det mest var småtrist och hårda bänkar. Minns inte ens vilka som var de hemliga gästerna. Sanningen är säkert den att jag inte hade en aning om det då, som nu.

Nu har jag vuxit i kapp OD och vill så gärna sitta där. Njuta av atmosfären, körstämmorna och vara en del av förväntans sorl. Gärna tillsammans med Mr Underbar. Det hade varit roligt.

I år är det dessutom 50 års jubileum. Jag är övertygad om att det blir en fantastisk upplevelse.

Grattis alla er som fick biljetter, barnvakt och energi till att gå! Hoppas tältövernattningen var värt det. I år var det ju rätt varmt ute.

Vi ses kanske nästa år?

Single Post Navigation

Kommentera

